Rabu, 20 Mei 2009

hARi itU...

Salam,

          Sehingga tampilnya post kali ini rasanya sudahpun hampir-hampir 2 minggu saya tidak menulis sebarang wadah yang baru, jadi rasanya mungkin banyak juga hal yang saya telah terlepas untuk memberi pandangan dan cadangan. Cuma yang cukup saya kesalkan terdapat beberapa tarikh penting yang sememangnya saya telah lama menanamkan cita-cita untuk melakarkan penulisan khas namun kurang berkesampatan dek kerana masalah tertentu(mesti kerja anon asyik kacau nie). Namun walau betapa lewat sekalipun saya tetap ingin menulis ucapan-ucapan ini :

a)      SELAMAT MENYAMBUT HARI IBU

b)      SELAMAT HARI LAHIR UMNO

c)      SELAMAT HARI GURU(PENSYARAH)

d)      SELAMAT MENYAMBUT HARI BAPA

 

-----------------Sekian ini sahaja--------------------------

 

          Wah penatnya minggu ni, selepas seolah segalanya hampir selesai tiba-tiba semakin banyak pula yang datang…Mahu dijadikan cerita hari sabtu lepas saya telah menyertai sebuah perkhemahan anjuran fakulti asasi kursus undang-undang di universiti, memang tak tahan penatnya, kalau tidak terkhilaf ilmu matematik saya rasanya sejurus selepas pulang dari aktiviti perkhemahan tersebut saya telah melelapkan mata tidak kurang dari 13 JAM!!!!(ish nasib baik bangun jugak pagi tu) Memang tidak dinafikan aktiviti yang dijalan kan sepanjang penganjuran cukup menyeronokkan dan mencabar samada dari segi fizikal mahupun mental(tapi harga diapun mencabar jugak).

          Setiap aktiviti yang dijalankan cukup untuk memastikan agar setiap keringat dikerahkan tanpa henti dan dengan paduan yang jitu. Kerjasama dari setiap ahli kumpulan adalah begitu didambakan demi mencapai matlamat yang satu, namun tentulah aktiviti begini tentu sekali tidak pernah sunyi dari sebarang permasalahan dan ketidak teraturan, cuma bagi saya yang penting ia nya memberi manfaat yang cukup berharga dan tidak ternilai untuk bandingan manusiawi..

Jadi sebagai kesimpulan bagi penulisan kali ini saya ingin menjemput para pembaca untuk menimbangkan sebuah percutian untuk mendapatkan ketenangan minda dan menghilangkan masalah ketaksuban(tak hilang gak tak tau lar) dari membelenggu diri.

Pergilah bercuti di selerakan tanah yang bertuah ini sebelum terlambat untuk menikmati keindahan alam flora dan fauna di Malaysia yang telah dipelihara semenjak sekian lama(52 tahun), mungkin pada tahun ke 55 nanti segalanya akan berubah(arap tak lar)..

 

Semoga Allah terus merahmati bumi Malaysia ini..

Pergilah melancong!!!

 

CUTI-CUTI MALAYSIA

2 comments:

RAY berkata...

nak melancong boleh,
tp harga nk melancong tu mencabar :P

ONE berkata...

salam suhail..

tq hehe pasal melancong tue ikot la rombongan dapat jimat sket ye tak..

O.N.E forever © 2008 Template by:
SkinCorner