Ahad, 3 Mei 2009

OOwwhh BeNArKah??

Assalamualaikum,

          Setelah membaca tulisan GAP berkenaan usia blognya saya pun tercari-cari akan tarikh saya menulis blog ini, tidak langsung saya sangka rupanya blog saya juga adalah seusia dengan blog saudara GAP, tetapi tidaklah semudah itu sebenarnya, jika dilihat pada post penulisan blog saya maka pengunjung tentu akan menyedari sebenarnya blog ini ditulis secara aktif tidak sampai setahun pun, bermula Februari kalau tidak silap rasanya bila saya mula berjinak untuk mengisi ruang kosong di dalam blog ini.

          Hmm rasanya ada sesuatu yang berlaku pada bulan itu sehingga saya membuat keputusan demikian, tapi tak berapa ingatlah (saje tak nak bagi tahu), walaubagaimanapun saya tidak lah sementah mana dalam ber'blogging' ini, kali pertama saya menulis blog adalah pada tahun 2007 (x ingat plak tarikh tepat) melalui perumah blog.com. Pada ketika itu semua penulisan adalah dikarang dalam Bahasa Inggeris (sekarang da karat la) alamaklum sahajalah kan masih segar dengan P n P dalam Bahasa Inggeris ketika di sekolah dahulu. Tajuk yang dipilih adalah LivinPEACE yang kemudiannya juga di daftar pada Blogspot dan ditukar nama kepada LivinPEACE malaysia.

          Ketika awalnya kebanyakan aktiviti saya lebih tertumpu bagi memberi sokongan berbentuk tulisan dan komen pada kerajaan Malaysia berkenaan hal perebutan Pulau Batu Puteh(Lingua Franca) dengan Singapura dan kes HINDRAF khianat ketika hal tersebut masih panas sekitar masa yang berlegar. Jadi memang patutlah rasanya blog dalam BI tersebut meskipun saya rasa tak lebih sepuluh orang pun yang pernah membaca sepanjang hayatnya, oleh sebab merasakan yang ia kurang berjaya ditambah pula dengan masa yang memang terhad untuk menumpukan pada aktiviti ini maka saya banyak meluangkan masa untuk membaca tulisan blog lain(dulu ramai blogger BI jer, BM x jumpa pon) berkenaan isu yang telah saya nyatakan dan perjuangan utama hanyalah dalam tulisan komen bagi memberi penjelasan berpandukan pada pandangan dan bacaan saya serta merujuk pada penjelasan yang dilakukan oleh kerajaan melalui media massa .

          Pun begitu merumitkan cerita pada 8 MAC 2008 BN pula buat hal bila hanya sekadar menang dengan majoriti mudah pada PRU tersebut, jadi sayapun malaslah nak terus tulis blog dalam BI yang membiulkan jiwa ini. Kemudiannya pada sekitar Mei 2008 saya pun mengilhamkan nama blog berasaskan BM yang bertajuk O.N.E forever yakni asas kepada tulisan yang saya paparkan pada hari ini sebelum bergerak benar-benar aktif pada bulan Februari yang lepas, baiklah sekadar ini sahajalah bagi yang berminat dengan sejarah blog ini saya akan paparkan pada Edisi Eksklusif ONE forever pada Julai nanti(kalau saya ingatlah,kalo x mintak maaf yer) bersempena dengan tarikh penting yang akan saya nyatakan jika teringat.

          Mengambil tarikh Mei 2008 sebagaimana yang dipaparkan dalam maklumat saya dalam blog ini, maka saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang berkunjung sepanjang setahun usia blog saya yang tidak seberapa ini tidak kiralah samada memberi komen yang memuji @ mengeji, kawan mahupun lawan dan sebagainya. Sesungguhnya sokongan dari semua pihak ke atas perjuangan blog ini amatlah saya hargai.

Saya akan terus mendoakan kebahagiaan pengunjung semua dan di harapkan agar matlamat untuk memperjuangkan agenda agama bangsa dan negara akan terus dapat dilaksanakan selagi ada kudrat yang di berikan Allah S.W.T..

Demi segala yang kita yakini..

Semoga Berjaya Semua!!!!!!!!!!!!!

3 comments:

Z-MAY berkata...

teruskan perjuanganmu bro...

RAY berkata...

ni komen ke brape eh?? haha
kalau boleh update la selalu
hehe :P

ONE berkata...

salam..

terima kasih z-may..saya akan terus berusaha..

wah suhail, baru yg 2nd je..ko nie malas tol ar..hehe gud luc dgn penulisan blog ko..

O.N.E forever © 2008 Template by:
SkinCorner