Sabtu, 17 Oktober 2009

P.A.U 60


Berubah atau Diubah!

Sejuk rasanya mendengar bait-bait ayat yang keluar dari mulut Datuk Seri Perdana Menteri baru-baru ini, namun saya amat tetanya-tanya benarkah UMNO benar-benar mampu berubah? Yang mahu berubah itu adalah pihak yang berada di atas..jika dikaji satu persatu pindaan perlembagaan rata-rata merupakan tolak ansur kepada mereka yang berada dibawah, apa guna jika yang diatas berkata namun yang lain terus berleka??

Sejarah UMNO membuktikan UMNO bukan dikuasai oleh mereka yang berada diatas semata, jika nak buat syok sendiri memang tunggu masa sahaja untuk ditendang keluar, jika mahu buat ikut kehendak orang pun akan ditendang keluar juga(paham-paham la yer). Senang cerita jika mahu transformasi ini berjaya, orang di atas yang kena berusaha keras! Adil jika saya kata ramai anggota UMNO pada hari ini kurang tetap pendirian mereka, maka seharusnya PM sendiri menyediakan garis panduan terhadap sesuatu rancangan sebelum mengharapkan mereka yang di bawah itu melakukan sesuatu.

Dalam masa 2 tahun setengah lagi keputusan awal boleh dilihat, oleh itu segala jenis keringat perlu ditumpahkan dalam tempoh masa ini agar penanda aras itu nanti dapat dicorakkan sepositif mungkin sebagai persediaan kepada PRU ke 13..

Kepada perwakilan yang pulang, lakukanlah sedaya mungkin! Jangan biarkan UMNO dilukakan lagi!

0 comments:

O.N.E forever © 2008 Template by:
SkinCorner