Ahad, 7 Jun 2009

KepaDA sahabAT2 KU

Salam,

Pejam celik dan pejam serta celik kembali kini segalanya telahpun berubah, rakan-rakan yang pernah dikenali, malahan hatta suasana yang pernah dilalui bagaikan hilang takkan berganti..laksana bintang di malam hari, tiap kerdipan kadangkala merupakan yang terakhir disaat hayat bintang yang kita semua lihat..tiada lagi esok bagi menghayatinya dan tiada pula peluang yang kedua pada ketikanya..Namun manusia terlalu beruntung untuk mendapat kesenangan di muka bumi tuhan sehinggakan terlalu banyak peluang di lepaskan! Tidak kira sedar mahupun tidak semakin banyak yang semakin kehilangan berbanding yang dimanfaatkan, terlalu menumpukan suatu perkara sehinggakan yang lain hilang tak keruan..

Andai masa masih berbelas adakah kita bakal dilimpahinya, andai masih lagi ada kesempatan mungkinkah kita menghargainya??? Kini telah setahun dan program yang saya ikuti juga telahpun berakhir, dan sedikit masa lagi saya bakal melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi, samada suka mahupun duka banyak yang telah berubah dan tentu banyak lagi yang bakal turut sama, pernah terdetik persoalan betapa jauh kah lagi yang mampu ku langkah di sebalik perjuangan marhaen ini, tidak kira dijalan mana sekalipun kebenaran perlu selalu dipastikan bagi mengelak tersungkur di tengah jalan. Kepada sahabat-sahabat yang dikasihi, teruskan lah perjuangan dengan penuh keyakinan walau di mana sekalipun anda berada, ingatlah Allah sentiasa bersama dengan kita!!

Pada hari ini saya berkesempatan membaca tulisan kenalan blog saya saudara faridzul yang kini sedang menuntut di luar negara, sayu rasanya memikirkan masa depan nanti adakah lorong yang bakal saya tempuhi nanti juga seindah itu atau adakah ianya penuh dengan liku-liku??? Adakah sahabat-sahabat saya juga sedang berfikir panjang berkenaan hal ini???

Betulkah keputusan ini??
Kemanakah daku di kemudian hari??
Mungkinkah aku bakal berjaya??
Adakah perjuangan ini bakal tersungkur nanti??
Siapakah yang akan bersamaku??
Dan mungkin jauhkah lagi langkah ku ini???

Kepada yang memahami, tiada janji yang dapat ku beri namun maralah dengan gagah dan berjuang lah tanpa mengenal erti putus asa kerana pilihan ditangan anda!! Kita semua mampu menentukan arahnya sendiri namun biarlah tuhan mengadilinya..Jika sudah tiada esok yang mampu untuk diyakini, berpeganglah pada hari ini, kerana setiap saat merupakan rahmat dan setiap permasalahan merupakan peluang..Setiap kembara merupakan pengalaman yang berharga dan setiap kecederaan merupakan sumber kekuatan.

Lihatlah pada alam dalam setiap mimpi dan jaga mu, agar kamu dikurniai ilham dalam meneruskan kehidupan..Jangan takut dan gentar akan cabaran kerana itu membuatkan anda lebih tinggi darjat dalam arena kehidupan..

Kepada semua yang dikasihi, selamat berjuang dan semoga berjaya..

InsyaAllah...

1 comments:

life is not a fairytale.. berkata...

safwan,
hepi holiday
insyaallah kiter jumpe
di semestar baru

O.N.E forever © 2008 Template by:
SkinCorner